سوله دست دوم

سوله دست دوم

سوله برخلاف ساختمان های دیگر دارای قابلیت جابجایی است. بخاطر سهولت نسب سوله نسبت به ساختمان های دیگر می توان محل آن را تغییر داد زیرا فقط نیاز به فونداسیون استاندارد دارد تا سوله بر روی یک فونداسیون نصب شود به همین منظور فروش  سوله دست دوم امکان پذیر می باشد .یکی از روش های کاهش هزینه در هنگام خرید سوله ، استفاده از خرید سوله دست دوم یا به اصطلاح کار کرده است. اما سوله های دست دوم دارای ایراداتی نیز می باشد برای آشنایی بیشتر شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنیم , ابتدا به انواع سوله دست دوم می پردازیم :

نوع اول سوله دست دوم :

ممکن است شخصی سوله ای در اختیار داشته و دیگر نیاز به آن نداشته باشد. یا زمینی که سوله در آن نصب شده است اجاره ای یا مدت دار بوده است و متعلق به او نباشد. در این حالت سوله  را برای فروش سوله دست دوم می گذارد. اکنون این سوله به عنوان سوله دست دوم برای فروش گذاشته می شود.

فروش سوله دست دوم با آهن دست دوم:

خرید سوله دست دوم

روش دیگری برای سوله دست دوم نیز وجود دارد و آن ساخت سوله با آهن کار کرده است. سوله دست دوم با آهن ضایعاتی یا کار کرده از این نوع می باشد. در این روش در زمان تولید از آهن آلات دست دوم استفاده می شود. ورق و تیر و آهن کار کرده و یا گیلان قطعات خریداری شده و به کارخانه ساخت سوله منتقل می شود. و سوله مورد نظر را سروع به ساخت و اماده سازی می کنند.

آهن آلاتی که برای ساخت سوله دست دوم به کار می رود از ورق گیلان قطعات و یا دیگر شرکت ها و یا با  آهن لوله و تانکر و تیر ادامه ساخته می شود. آهن آلات دست دوم خود درجه بندی دارند.

نکاتی در مورد خرید سوله دست دوم

دلیل خرید سوله کار کرده قیمت پایین تر است.اگر مشکل هزینه ندارید ترجیحا سراغ سوله دست دوم نروید زیرا مشکلات به همراه داردمانند:

  • کیفیت: آهن آلات به مرور دچار افت می شوند. مسلما کیفیت هر چیز نو از دست دوم بیشتر است.

  • ابعاد: شاید سوله دست دوم دقیقا با ایعاد شما مطابقت نداشته باشد.

در صورتی که تصمیم شما در این امر قطعی است حتما ادامه توضیحات را بخوانید:

در سوله ها با توجه به ابعاد آن در آن اجناس زیاد یا افراد زیادی هستند. و در صورت خراب و آوار شدن آن خسارت جانی و مالی بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. برای همین در خرید سوله دقت زیادی داشته باشید . در خرید سوله دست دوم می بایست دقت چند برابر شود تا درچار مشکل نشوید. این موضوع را جدی بگیرید و از بی توجه نسبت به این موضوع پرهیز کنید.

اجناس بی کیفیت یا تقلبی در همه صنف ها موجود است و در این صنف نیز همین طور است . و بیشتر در زمانی که به شما قیمت یک سوله را بصورت  متری میدهند بسیار بسیار دقت کنید زیاد در قرار داد صحبت از و وزن آهن نیست و با کمترین میزان آهن و با ضعیف ترین نوع آهن به شما قیمت داده می شود و این کار  بسیار کار خطر ناک هست !!! و حتما حتما وزن سوله را پیگری باشد نه قیمت متری سوله را که بشدت دچار ضرر می شوید.

برای راهنمای بیشتر و اطلاع از هزینه ها می توانید با شماره مستقیم 09122108523 تماس بگیرید

در صورتی که قصد خرید سوله دست دوم را دارید چند نکته را مد نظر داشته باشید.

قیمت سوله دست دوم

نوع سوله: دقت کنید سوله باز شده می خرید یا ساخته شده با آهن کار کرده. بین این دو تفاوت زیادی وجود دارد. و فقط فروش سوله دست دوم شما را وسوسه به خرید نکند.

ابعاد سوله: در صورتی که سوله باز شده می خرید ابعاد را بررسی نمایید. طول و عرض و ارتفاع را ببینید دقیقا مطابق خواسته شما هست یا خیر. در صورتی که مورد خوبی مشاهده کردید ولی ابعاد مناسب شما نبود ببینید میتوانید با تغییر چینش داخلی با ابعاد موجود هماهنگ شوید یا خیر. چون کیفیت و قیمت سوله دست دوم مهم است در صورت پیدا کردن مورد مناسب شاید این امر به شما کمک کند. هزینه را مد نظر قرار دهید. شاید خوراندن یک سوله کارکرده به شرایط موجود خرج بیشتری روی دست شما بگذارد.

کیفیت قطعات: از کیفیت قطعات اطمینان حاصل کنید. آهن آلات دارای طول عمر مشخصی می باشند. این طول عمر بسته به شرایط نگهداری و کاربری و فشار وارده و غیره متغیر است. ممکن است وصله یا خرابی و موردی در سازه باشد که با چشم دیده نشود. علاوه بر چک کردن ظاهر قطعات به نوعی از کیفیت سازه مطمئن شوید.

هماهنگی قطعات: مهم است قطعات سوله دست دوم مربوط به هم باشد. ابعاد تمامی قطعات سوله مربوط به یک سازه خاص و در ارتباط به هم می باشد. این ابعاد و حتی محل پیچ و مهره مربوط به همان سازه خاص است. در صورت نا هماهنگ بودن قطعات، سازه یا بد نصب شده یا دفرمه بوده یا حتی در صورت نصب با زور پس از مدتی مشکل پیدا می کند. اطمینان از این نکته از دو راه میسر است.

محل نصب: همانطور که ذکر شد هر سوله برای یک منطقه خاص و برای یک کاربری خاص ساخته شده است. یا باید شرایط جغرافیایی شما با محل نصب سوله قبلی سازگار باشد یا سازه قبلی استحکام لازم را برای منطقه شما داشته باشد.

قیمت سوله دست دوم

روش تعیین قیمت فروش سوله دست دوم مانند سوله نو می باشد. این قیمت گذاری بر حسب  وزن است . توجه فرمایید در زمان خرید و قرارداد همه چیز دیده شود. از خود سازه تا قطعات جانبی و سایر موارد مورد نیاز سوله مدنظر تا به مشکل برنخورید.

نتیجه گیری :سوله دست دوم بخریم یا نخریم؟

در صورتی که محدودیت بودجه دارید در صورتی که سازه با استاندارد هماهنگ بود می توانید این سازه را تهیه فرمایید. اما اگر حتی با کمی کوچک تر کردن متراژ مدنظرتان می توانید هزینه ساخت سوله نو را فراهم کنید پیشنهاد می کنیم که جتما سوله نو را خریداری کنید . پیشنهاد می کنیم مطالب نکات ساخت سوله را مطاله بفرمایید .

تماس با ما